GOLIBRODA ze względów czysto ekonomicznych patrzac na twoje pzrebiegi roczne itp najsłuszniejszym bedzie wybór 1.4 tfsi i to dla tego ze rożnica miedzie dieslem a benzynka wynosi 7tys patrzac no to ze jeździsz 15 niech anwet i 20 tys km rocznie to musiałbys jeździc ponad 10 lat żeby ta rożnice odrobi i wyjść na 0. to nie lepiej wziac 1.4 za te 7 tys dobrac dodatkowe wyposarzenie ew położyc to na lokate i niech sobie procenuje lub pobierac sobie i za to tankowac albo pojechac na wakacje.do tego masz lepsze przyśpieszenie i nie słuchasz odłogsów diesla. ja rozumiem zebys lubił diesle i byl w nich zakochani jak niektorzy to ok wtedy ropniak jak najbardziej. jak zrobia do tych silników gaz to wtedy wstawisz i w tym momencie zakup diesla staje sie wogule nie oplacalny. biorac jeszcze raz wzgledy czysto ekonomiczne w towim przypadku przy przebiegach które robisz to tylko 1.4 tfsii tu sie nie ma nad czymzastanawiac co inengo gdybys robił po 100tys km rocznie wtedy diesel byłby jak najbardzije na + bo juz po 2-3 latach by ci sie zaczął zwracać.pozdro
Wyprzedaże rocznika 2009 - który model wybrać ?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Ja jak wybierałem auto to wyglądało to tak:
1) koncern - żadnych francuzów, fordów, japońców i koreańców - od dziecka w domu były VW, sam jeździłem 3 lata Passatem b5 - wiadziałem, że to musi być audi, skoda, seat lub vw!!
2) jeździłem passatem więc musialo być tak w stosunku do nowego auta:
a) KLIMA - tego w passacie nie bylo
b) diesel - za dużo kasy poszło na tankowanie benzyny!!
c) duży bagażnik, może kombii? - w passku bylo ok. 500 litrów
d) wygodny fotel kierowcy - kto siedział w b5 wie o czym mówie
e) 4 drzwiowy, chociaż coupe wyglądają lepiej
3) siadam do neta www.internet.pl :P i lecimy
a) vw - golf, jetta, golf kombi, może passat
b) seat - tu tylko leon, bo altea w ogóle mi się nie podoba
c) audi - a3, chociaż bardziej mi było w stronę a4
d) skoda - tu octavia, może kombi, superb za duży - w tym aucie siedzi się z tylu a nie za kołkiem :P
4) konfiguratory w ruch na stronach:
a) audi odpadło przed startem, bo za drogie, nawet jakbym szukał roczniaków to i tak budżet był ograniczony - chodziło o to, że nie kupie a4 po to, żeby w środku nic nie bylo i plastikowa kierownica - takie zakupy są bez sensu
b) seat - wszystko ładnie pieknie, jestem na TAK
c) vw już droższe niż seat, ale do zaakceptowania, passat za drogi, i chyba chodzi mi pogłowie coś troszkę mniejszego
d) skoda - jako najmłodsze dziecko vw-audi nie powiem zebym od samego początku serio podchodził do tego wyboru :P
5) wracamy do kryteriów z początku:
a) leon, golf - hatchback - małe, mało miejsca z tylu na kanapie, bagażnik malutki 300 litrów
b) golf kombi - spoko, chociaż z tym miejscem też nie za bardzo
c) skoda - ogromny bagażnik!! więcej miejsca niż u konkurencji
6) myśle i myśle i pada na skode - moge wybrać więcej bajerów niż w golfie :diabelski_usmiech, bo przecież lepiej mieć OII na full wypasie niż gołego passata
7) wracam do strony skody, konfiguruje - to i to, jeszcze to i okazuje się, że cene limitową przekroczyłem - lipa, ale nie chce z niczego rezygnować - więc zaczynam latać po stronach dilerskich w każdym mieście w kraju ( teraz wiem, że trzeba było na forum uderzyć i pytać z który z kolegów ma salon )
Nigdzie nie ma tego co chce. tam coś jest, ale tego nie ma, w drugim już to coś jest, ale nie ma tamtego - myślałem sobie, kurw* - kto konfiguruje te auta w salonach. czasem nie bylo stricte podstawowych rzeczy, ktore w dzisiejszych czasach już powinny być a aucie.
Przeszukując te salony trafiam na stronę Lellka przeglądam używane, i auta testowe i jest Skoda Octavia RS i to w dieslu!! juhuuu - cena pasuje, no ale będziemy sie jeszcze targować juhuuu po raz drugi
1 telefon, drugi, trzeci - w koncu jadę do opola, przejechałem się - pan, który ze mną jechał był lekko przerażony jak skoda leciała 160, 170, 180 - hamowanie redukcja i ostro po zakrętach. Jak wysiadł powiedział, że "mam bardzo sportowy styl jazdy" :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
dzwoniłem jeszcze z dwa razy, aż ustaliliśmy cenę i dokonałem zakupu
Z perspektywy czasu powiem, że w aucie brakuje mi trzech rzeczy
1) napęd - 4x4 może być nawet ten dołączany, ale zawsze to na 4 łapy
2) DSG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3) tempomat - ale to się niedługo zmieni i będzie
Ale wtedy DSG nie było, a 4x4 nawet w opcji nie ma po dziś dzień!!
Potem nie pozostało nic więcej jak się zalogować na forum, pochwalić i należeć do super społeczności!!
Komentarz
-
-
blackrs, ale ten diesel to sprawdzony silnik. po drugie zawsze diesla łatwiej sprzedać i za więcej niż jakąkolwiek benzynę.
Poza tym ciągle obracamy się w stosunku do jazdy do pracy. A jak kolega będzie chciał załadować 4 osoby pełny bagażnik to ten 1.4 prędzej sie wysra niż poleci jak diesel. Trzeba go będzie przy wyprzedzaniu wkręcać na wysokie obroty, a wtedy z tym spalaniem nie będzie już tak różowo - a z tego co golibroda mówi, autem tym jeździć będzie na wakacje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GOLIBRODADo pracy mam 70 km w jedną stronę i szukam Octavii najtańszej w ekspolotacji (głównie paliwo).
Zamieszczone przez blackrsGOLIBRODA ze względów czysto ekonomicznych patrzac na twoje pzrebiegi roczne itp najsłuszniejszym bedzie wybór 1.4 tfsi i to dla tego ze rożnica miedzie dieslem a benzynka wynosi 7tys patrzac no to ze jeździsz 15 niech anwet i 20 tys km rocznie to musiałbys jeździc ponad 10 lat żeby ta rożnice odrobi i wyjść na 0.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrshe no moze i taksz tymi kmwidziesz a samzianteresowany pisąłan poczatki ze 15-20najlepiej wyliczcie mu wszytko zbey wiedziałbo sam siemota i ciezko mu decyzje podjac chociaz sie nie dziwiePozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropecksłyszałeś kiedyś o interpunkcji? Poza tym literówki jeszcze przełknę, ale u Ciebie niemal w każdym wyrazie błąd i ciężko się domyślić o co Ci chodzi.BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzyq_74blackrs, jak tyś to policzył? :szeroki_usmiech
TSI pali średnio 1-1,5 litra wiecej niż TDI, a więc cirka 5,5 zł/100 km więc zwrot jest po 127 kkm, a nie po 300 kkm ,więc powiedzmy 4 lata, a nie 10 :diabelski_usmiech
Ponoć, że to TSI wcale nie jest takie super oszczędne jak to się reklamuje [i to moja subiektywna uwaga na podstawie przeczytanych opinii na forum].Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
No i "siemota" wrócił.
Zrobił wycieczkę po salonach i był:
u Hondy - tam civic tylko 2.2 w dieslu - salon wymarły
u Hyundai'a - pełen wybrór - i30 fajny - ale chętnych nie widać.
u Forda - focus 1,6 115 w dieslu CR - całkiem fajny - cena zaproponowana też dobra wyposażenie odpowiedbie tylko bagażnik troszkę maławy. Niestety byłem za późno i nie mogłem się przejechać.
I co .... wyszło z tych wycieczek - wszędzie podobnie kosztuje podobna klasa. Jednak skoda chyba najdroższa z porownywalnym wyposażeniem i mocą.
To co mi się podobało na wszystkich wycieczkach to:
skoda octavia
toyota auris
ford focus
może jeszcze trzeba odwiedzić seata albo wv ?
Z tą moja jazdą do pracy nie jest tak klarownie jak koledzy liczą. Wcale to nie musi być 5 dni w tygodniu i nie mogę przewidzieć co będę robił za rok i gdzie będę pracował.
Tych niewiadomych jest wiele. Trzeba by opisać sytuację życiową a tutaj nie ma na to miejsca.
Przez niecałe 2 i pół roku przejeździłem na gazie okolo 50 tysięcy łącznie z wyjazdami rodzinnymi - to do pracy może 45 tys.
I nie wyobrażam sobie kosztów mocno odbiegających od obecnych i dlatego usilnie stoję nad dieslem lub benzyną z gazem od zaraz a nie za rok czy dwa.
Diesel mnie kusi bo nigdy nie miałem, dodatkowo jest furtka na podkręcanie. Podoba mi się ta furka. Nigdy nie dysponowalem większą mocą , może czas spróbować ?
Więc albo 1.6 gaz od zaraz albo diesel - ot cały wybór ... chyba, że małżonka mnie przekona do innego rozwiązania .... bo ostro zabrała się za studiowanie i wybieranie ... wcale nie koloru
Czy na gaz montowany w salonie jest także gwarancja 24 miesiące czy jakoś inaczej ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckPonoć, że to TSI wcale nie jest takie super oszczędne jak to się reklamuje [i to moja subiektywna uwaga na podstawie przeczytanych opinii na forum].
Diesel zawsze będzie oszczędniejszy od benzyny - ale z drugiej strony nie kupuje się samochodu po to żeby oszczędzać - wręcz przeciwnie - WYDAWAĆ :lol:- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
golibroda,
toyoa niemota,
ford gówno wort,
a skoda uśmiechu ci doda,
bo octavia frajdę sprawia.
:yay:zdroofko
daszek
http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez kropeckPonoć, że to TSI wcale nie jest takie super oszczędne jak to się reklamuje [i to moja subiektywna uwaga na podstawie przeczytanych opinii na forum].
Diesel zawsze będzie oszczędniejszy od benzyny - ale z drugiej strony nie kupuje się samochodu po to żeby oszczędzać - wręcz przeciwnie - WYDAWAĆ :lol:
Komentarz
-
-
golibroda, jak masz fundusze (a pisałeś że masz), nie zawracaj sobie nawet głowy 1.6 z LPG. Uwierz praktykowi. Tak jak pisałem, przejechałem Octaviami TDI około 300000km, samochodami z LPG mniej - Clio - 60000km i Octavią 1.6 z LPG do dzic 16200km. Komfort użytkowania i eksploatowania diesla jest nie do porównania z gazem. LPG to tak naprawdę syf, zawsze są jakieś problemy, mniejsze czy większe ale zawsze. Jedyna zaleta to cena przy zakupie, później koszty praktycznie takie same jak diesla.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez malgoskNie jeżdżę jak sierota, ale też staram się być oszczędny. Dzisiejsze spalanie na trasie Płock-Warszawa: 5,9 l/100km, czas przejazdu: 1h 25min, prędkość maks. 150 km/h. Sporo wyprzedzań i dużo czerwonych świateł po drodze.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
I co .... wyszło z tych wycieczek - wszędzie podobnie kosztuje podobna klasa. Jednak skoda chyba najdroższa z porownywalnym wyposażeniem i mocą.
Wybacz ale Focus zdecydowanie nie jest tej samej klasy co Octavia.
Nie mowie tu o jakims oficjalnym klasyfikatorze ale o moich odczuciach z jazdy roznymi wersjami tych dwoch aut.
Octavia stoi o klase wyzej jezeli chodzi o wrazenia z jazdy wliczajac w to w zasadzie wszystko : wyciszenie nadwozia, komfort, dzialanie sprzegla, hamulca, skrzyni biegow, wspomagania kierownicy itd. Najlepiej jest to stwierdzic przesiadajac sie po jakiejs dluzszej trasie z Focusa na Octavie wlasnie. U mnie w firmie bardzo czesto robie tak przesiadajac sie ze sluzbowego Focusa ( po dluzszej trasie tak wiec jestem przyzwczajony do ergonomii Focusa itd ) na moja Octavie i powiedziec moge tylko ze taka przesiadka to poezja. Przesiadka w strone przeciwna to troche jak dosiadanie swoistego rodzaju traktora
Tak wiec jezeli mowisz ze te dwa auta sa w takiej samej cenie to nie wiem nad czym sie zastanawiac. Stosunek ceny do tego co otrzymujesz jaki jest w Skodzie ? A rozumiem jeszcze ze nie odwiedziles naszych kacikowych dealerow ani innych dobrych salonow i nie wiesz jeszcze na ile nizsza moze byc cena ...
Komentarz
-
-
Mam pytanie z innej beczki - choć w temacie. Jak obliczacie zużycie paliwa na 100k? Wykorzystujecie wprost wskazania licznika, czy korygujecie np. w oparciu o wiedzę z nawigacji GPS? Moja astra zawyża prędkość (a więc i przebieg) o ok. 10%, kolegi yariska podobnie, jedynie C3 która cudownie zamieniła się w Octavię miała błąd na poziomie 1-2% (pomijalny). Bo gdybym patrzył na wskazania licznika np w astrze, to bym był niepoprawnym optymistą (np. na trasie 6l/100km, a w rzeczywwistości jest to 6l/90km, czyli ok. 6.6-6.7/100 km ).
Komentarz
-
-
Wstałem sobie rano, pooglądałem katalogi - poanalizowałem wyposażenie i ceny i doszedłem do wniosków.
Po pierwsze - Ford odpadł
Po drugie - Toyota aursis
bardzo dobre wyposażenie, łącznie z klimą dwustrefową, bez esp, samochodzik ładny choć trochę maławy, bagażnik mizerny, wskaźniki fajne choć dziwne, może zbyt mała moc 90KM ale pojemność 1,4 (następna wersja 2.0), cena poniżej 70kzł +gratisy około szacowane 2-3kzł
Po trzecie - Skoda ovtavia 1.6 ben+gaz odpadła
Po czwarte - Skoda octavia nadal 1.9 lub 1.6 tdi ambiente
samochód duży, bagażnik duży, konsola ze swingiem i zegary fajne (nie wiem co za zysk i wygląd DOT), silnik 1.9 sprawdzony, 1,6 nowoczesny, esp w standarcie, ewentualny chiptuning, po doposażeniu i z gratisami powyżej 70kzł z hakiem (ale jaki hak?)
małżonka toyota, ja skoda .... robi się problem
Bardziej bym się skłaniał do 1.6 tdi (opłaty,spalanie,nowoczesność-choć niesprawdzony-niby cichszy) z dodatkami typu swing, klima lub climatronik i innymi w wersji ambiente. 1.9 nie pozostał bez szans bo kultowy, tuningowany na prewno.
Jeszcze pytanko:
Do kogo uderzyć z kącikowych sprzedawców/dilerów o których wspomina kolega @voltar wyżej ?
Jeśli czytacie ten wątek odezwijcie sie na priva - zapraszam
Komentarz
-
-
Nie jeżdżę jak sierota, ale też staram się być oszczędny. Dzisiejsze spalanie na trasie Płock-Warszawa: 5,9 l/100km, czas przejazdu: 1h 25min, prędkość maks. 150 km/h. Sporo wyprzedzań i dużo czerwonych świateł po drodze.
[ Dodano: Czw 10 Gru, 09 08:42 ]
Jeszcze pytanko:
Do kogo uderzyć z kącikowych sprzedawców/dilerów o których wspomina kolega @voltar wyżej ?
Jeśli czytacie ten wątek odezwijcie sie na priva - zapraszam
BTW ja bym wybrał 1.9 a za różnicę w cenie dokupił kilka dodatków. Np climatronic.
Z innych , za które warto dopłacić to xenony.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez malgoskNie jeżdżę jak sierota, ale też staram się być oszczędny. Dzisiejsze spalanie na trasie Płock-Warszawa: 5,9 l/100km, czas przejazdu: 1h 25min, prędkość maks. 150 km/h. Sporo wyprzedzań i dużo czerwonych świateł po drodze.
Ale może masz rację.
Chociaż jest jedna ważna uwaga: trzymać pedał gazu w prawie niezmiennej pozycji - to ważne. Każdy dodatkowy ruch pedałem o kilka milimetrów nie zmienia prędkości, ale zużycie paliwa tak.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aldamNie jeżdżę jak sierota, ale też staram się być oszczędny. Dzisiejsze spalanie na trasie Płock-Warszawa: 5,9 l/100km, czas przejazdu: 1h 25min, prędkość maks. 150 km/h. Sporo wyprzedzań i dużo czerwonych świateł po drodze.
Komentarz
-
Komentarz